Používání strategií učení cizímu jazyku u žáků na konci prvního stupně základního vzdělávání – Mgr. Michaela Fischerová
Mgr. Michaela Fischerová
Master's thesis
Používání strategií učení cizímu jazyku u žáků na konci prvního stupně základního vzdělávání
Using of foreign language learning strategies by pupils in the end of first grade of basic education
Abstract:
Anotace: Diplomová práce se zabývá kvantitativním výzkumem strategií učení cizímu jazyku, který byl realizován v 5. třídách základních škol. Cílem výzkumu bylo, na základě dat, které byly sbírány pomocí dotazníku a didaktického testu, zjistit, které strategie učení cizímu jazyku byly žáky na konci prvního stupně nejvíce a nejméně používané. Zda existují rozdíly v používání strategií dle pohlaví a které …moreAbstract:
Annotation: The thesis is dealing with quantitative research of strategies for learning of foreign language that was carried out in the fifth classes of primary schools. The data were collected by means of a questionnaire and a didactic test and the goal was to find out which strategies for learning of foreign language are used by the pupils the most and which at the least. Further if there are any …moreKeywords
strategie učení CJ základní vzdělávání jazykové vzdělávání výzkum používání strategií učení CJ získávání jazyka vzdělávací výsledky test dotazník motivace sebehodnocení lingvodidaktika inventář strategií foreign language learning strategies primary education language acquisition educational results questionnaire motivation self-assesment lingvodidactics strategy inventory
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jov5o/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2009
- Supervisor: doc. Mgr. et Mgr. Kateřina Vlčková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Ivana Hrozková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
FISCHEROVÁ, Michaela. \textit{Používání strategií učení cizímu jazyku u žáků na konci prvního stupně základního vzdělávání}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2009. Available from: https://theses.cz/id/ebebrn/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary Schools / Učitelství německého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová -
Music and Singing in Relation to Foreign Language Acquisition and Learning
Tímea Petrovičová -
Aspects Influencing Foreign Language Learning of a Learner Diagnosed with ADHD
Lenka Cetkovská -
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
A Discourse Analysis of Rhetorical Strategies in Mainstream News Media: Comparing News Coverage of M. L. King and Malcolm X
Sarah Palet -
Planning a Strategies-Based Course for an Adult Learner in One-to-One English Lessons
Kristýna Šulová -
Strategie učení cizích jazyků účastníků podnikového vzdělávání
Dana Bušova