Etické a morální aspekty v reklamě z pohledu sexismu – Bc. Michaela Krchová
Bc. Michaela Krchová
Master's thesis
Etické a morální aspekty v reklamě z pohledu sexismu
Moral and ethical aspects in advertising from the perspective of sexism
Abstract:
Diplomová práce zkoumá etické a morální aspekty v reklamě z pohledu sexistických a genderových prvků a postoje společnosti k této problematice. Mimo to je cílem zkoumat, jak se lidé v problematice orientují a také zda sexistická reklama odvádí pozornost od samotného produktu. Lze říci, že kvůli kreativitě, originalitě a většího zásahu lidí, se reklamy často uchylují k prvkům, které mohou mít vnímány …moreAbstract:
This thesis observes the moral and ethical aspects in advertisement in relation to sexism and gender studies as well as society‘s view on them. The work also observes how do people view this particular subject and whether this topic drags attention from the product itself. We can confidently state that for creativity purposes advertisements tend to be controversial. As far as the study in the thesis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2023
- Supervisor: Mgr. Dagmar Sieglová, M.S.Ed. Ph.D.
- Reader: Emil Velinov, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ŠKODA AUTO a.s., ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.ŠKODA AUTO a.s.
ŠKODA AUTO VYSOKÁ ŠKOLA o.p.s.Master programme / specializace:
Ekonomika a management / International Marketing
Theses on a related topic
-
Exploring the corporate codes of ethics of technological companies in India and comparison with the Indian legal framework
Lester Aranha -
Code of Ethics v CSR reportingu organizace
Nikol Kurtulíková -
Influence of marketing and advertising on Food Industry
Anna Tsoy -
Cons and pros of using a celebrity for marketing communication
Ilya Gorbatov -
Analysis of the efficiency of social media for the marketing campaign in a company
Valeriia Malakhovskaia -
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
Výzkum způsobů komunikace, její vývoj a cíle v různých časových etapách nedávné historie. Konfrontace těchto způsobů komunikace s očekávanými způsoby komunikace a návrh modelu nové komunikace pro budoucnost
Pavel Hoda -
Marketingová komunikace českých vysokých škol s důrazem na propagaci oborů marketingu, marketingové komunikace
Karyna Yusupova
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights