Provázanost výuky na 1. stupni základní školy s udržováním kalendářních obyčejů ve vybraných obcích – Mgr. Alžběta Baniová
Mgr. Alžběta Baniová
Diplomová práce
Provázanost výuky na 1. stupni základní školy s udržováním kalendářních obyčejů ve vybraných obcích
Interrelation of primary instruction and maintenance of calendar traditions in selected localities
Anotace:
Diplomová práce se zaměřuje na provázanost výuky na 1. stupni základní školy, kterou společně navštěvují děti ze dvou sousedních obcí, s udržováním kalendářních obyčejů v těchto obcích. Nejprve je uvedeno začlenění kalendářních obyčejů do oblasti tradiční lidové kultury, následuje charakteristika vybraných obcí včetně jejich zařazení do etnografického regionu a přehled kalendářních obyčejů udržovaných …víceAbstract:
The thesis focuses on interconnection of teaching at primary school attended by children from two neighbouring localities maintaining various calendar traditions. In the first step, the integration of calendar traditions into the sphere of traditional folk culture is described, in the next step you can see the characteristics of selected localities and their assignment to ethnographic region as well …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 2. 12. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/a4moj/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 2. 2020
- Vedoucí: Mgr. Tereza Češková
- Oponent: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
BANIOVÁ, Alžběta. \textit{Provázanost výuky na 1. stupni základní školy s~udržováním kalendářních obyčejů ve~vybraných obcích}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta. 2019. Dostupné z: https://theses.cz/id/ecetpg/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy (pětileté) / Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Práce na příbuzné téma
-
Zastoupení české autorské pohádky ve vybraných čítankách pro 1. stupeň základní školy a její vliv na žáky 1. stupně ZŠ
Zdislava Suchomelová -
Postoje učitelů 1. stupně ZŠ na školách bez environmentální profilace k environmentální výchově na 1. stupni ZŠ
Lenka Blahynková -
Přechod z 1. stupně základní školy s Montessori výukou na 2. stupeň základní školy s běžnou výukou z pohledu žáka
Eliška Koupilová -
Přechod dětí z mateřské školy do základní školy pohledem učitelů, náměty na přípravu dítěte do 1. ročníku základní školy
Lenka Šavrňáková -
Role školy a pedagogů v transmisi lidové kultury na Horňácku
Magdalena Maňáková -
Tradiční formy zemědělské malovýroby jako námět výchovně vzdělávacího programu – příklad prezentace tematické oblasti tradiční lidové kultury
Tereza Habartová -
Tradiční lidová řemesla Valašska se zaměřením na zpracování dřeva a kovu, jejich minulost a využití v dnešní době
Brožová Brožová -
Narození, svatba, smrt: tradiční lidová kultura v Březové a její proměny v druhé polovině 20. století
Lenka Šemorová