Product placement v současném televizním seriálu – Ing. Kryštof Kolesa
Ing. Kryštof Kolesa
Bachelor's thesis
Product placement v současném televizním seriálu
Product placement in contemporary tv series
Abstract:
Tématem bakalářské práce je product placement v současném televizním seriálu. Teoreticko-metodologická část je souhrnem základních vlastností product placementu, obsahující historii a formy užití včetně jeho legislativního vymezení v ČR a EU. V praktické části jsem prostřednictvím rozboru zkoumal placené umístění výrobků v prémiovém televizním pořadu (quality television) s ohledem na negativního hrdinu …moreAbstract:
The topic this bachelor thesis is a product placement in contemporary television series. Theoretical part is a summary of basic attributes of product placement, including its history and forms of use also with its legislative definition in the Czech Republic and EU. In practical part, I examined paid product placements in premium television program (quality television) through analysis, with respect …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/s9wvh/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 6. 2015
- Supervisor: Mgr. Václav Jánoščík, Ph.D.
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingová komunikace - product placement
Elias Salim -
Marketingová komunikace - product placement
Karyna Vasiuk -
Marketingová komunikace - product placement
Kryštof Pearse -
Marketingová komunikace - product placement
Filip Šlampa -
Marketingová komunikace - product placement
Yuliia Makarova -
Marketingová komunikace - product placement
Veronika Plodková -
Marketingová komunikace - product placement
Viktória Včelková -
Product placement a jeho využití v rámci integrované marketingové komunikace
Hana Züglerová