Efektivní komunikace a marketing jako nástroj rozvoje neziskových organizací – Bc. Barbora Stárková
Bc. Barbora Stárková
Master's thesis
Efektivní komunikace a marketing jako nástroj rozvoje neziskových organizací
Efficient Communication and Marketing as a Means of Non-profit Organizations’ Development
Abstract:
Neziskové organizace fungují již od počátku 19. století jako šiřitelé kultury, vzdělání a rozvoje lidské činnosti obecně. Jsou to instituce kladoucí si za cíl uspokojovat potřeby svých členů i celé společnosti. Tyto organizace nedosahují zisku, jejich příjmy slouží pouze k pokrytí všech jejich aktivit. Stejně jako komerční firmy i neziskové organizace uplatňují prvky marketingu a komunikace. V praktické …moreAbstract:
Non-profit organizations have been spreading culture, education and development of human activities in general since the beginning of the 19th century. These institutions aim to meet the needs of their members and of the entire society. These organizations do not make any profit; the revenues are used solely to meet their expenses. Like commercial companies, non-profit organizations use elements of …moreKeywords
Neziskové organizace profesní sdružení marketing komunikace členská základna potřeby členů společenská odpovědnost firmy vzdělávání legislativa jednotná klasifikace. Non-profit organizations professional association communication members´ base members´ needs corporate social responsibility education legislation unified clasification system.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 4. 2011
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/umz8s/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2011
- Supervisor: Ing. Naděžda Petrů, Ph.D.
- Reader: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Mezisektorové partnerství nestátních neziskových organizací a firem z pohledu konceptu Corporate Social Responsibility
Denisa Kreuzziegerová -
Impact of corporate social responsibility in the modern banking sector
Anmol Krishna -
Corporate Social Responsibility On Community Development in Bellary, Karnataka, India case study of “SMIORE”and “KIOCL Ltd”
Shweta Kodad -
Corporate Social Responsibility: The Case of Shell Petroleum Development Company, Nigeria.
Bomonyo Jessica Afa -
Corporate Social Responsibility Gujarat, India case study of “SUNPHARMA”, “TORRENT POWER”and “ ZYDUS LIFESCIENCES Ltd
Tahir Shaikh -
Společenská odpovědnost firmy PRIA Systém s.r.o.
Tomáš Janečka -
Vnímání etiky a morálky ve společnosti 100% rework s.r.o. a její společenská odpovědnost vůči regionu
Renáta Hořáková -
Implementace principů CSR (Společenská odpovědnost firem) do systému řízení podniku JuBo Jeseník s.r.o.
Tomáš Kozel