Mgr. Barbora Hlubková, BBus

Master's thesis

Židovské muzeum v Praze - role brandingu v muzejní praxi

The Jewish museum in Prague – role of branding in the museum’s practice
Abstract:
Diplomová práce s názvem "Židovské muzeum v Praze – role brandingu v muzejní praxi" je rozdělena na několik částí. První se věnuje vývoji zřizovatelů muzeí v České republice a blíže i samotného Židovského muzea v Praze, druhá část zpracovává financování muzeí v rámci České republiky. Stěžejní část práce je věnovaná marketingovému pojetí značky a následně jeho aplikace na Židovské muzeum v Praze. Rozebírá …more
Abstract:
The thesis „The Jewish museum in Prague – role of branding in the museum’s practice“ divides into severel parts. First part pays attention to development of the founders of museum in the Czech republic and in more detail the founders of The Jewish museum in Prague. The main stay part this thesis deals with marketing concept of brand and aplication to The Jewish museum in Prague. It discusses a current …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 11. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 31. 1. 2012
  • Supervisor: PhDr. Jan Dolák, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta