David Hýža

Master's thesis

Daň z přidané hodnoty u veřejnoprávních médií

Value added tax of public media
Abstract:
Diplomová práce se zabývá otázkou veřejnoprávních médií a daně z přidané hodnoty v souvislosti s jejími náklady. Cílem práce je na základě poznání současné situace interpretovat vliv DPH bez nároku na odpočet na náklady veřejnoprávních médií. Práce je rozdělena do tří částí, kde první částí je řešeno současné i minulé legislativní nastavení v oblasti televizního a rozhlasového vysílání veřejnoprávními …more
Abstract:
The Masterˈs thesis deals with the issue of public media and value added tax in connection with its costs. The aim of the thesis is based on the knowledge of the current situation in the field of legislation to interpret the impact of VAT without the right to deduct on the costs of public media. The thesis is divided into three parts, where the first part addresses the current and past legislative …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 12. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 24. 6. 2020
  • Supervisor: Barbora Slintáková
  • Reader: Hana Zídková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/80991