Bc. Veronika Stávková

Master's thesis

Spotřebitelské preference při nákupu vína

Consumer preferences of wine purchasing
Abstract:
Diplomová práce se zabývá spotřebitelskými preferencemi při nákupu vína, a to především identifikací faktorů, které podstatným způsobem ovlivňují spotřebitele při nákupu vína. Cílem bylo navrhnout doporučení pro výrobce a distributory vína z hlediska optimalizace vybraných prvků marketingového mixu. Identifikace faktorů probíhala pomocí dotazníkového šetření. Výsledky výzkumu prokázaly, že nejvíce …more
Abstract:
The diploma thesis deals with consumer preferences of wine purchasing, especially the identification of factors that significantly affect consumers when buying wine. The aim was to propose recommendations for wine producers and distributors in terms of optimizing selected elements of the marketing mix. The factors were identified using a questionnaire survey. The results of the research showed that …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 5. 2020

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Marek Záboj, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta