Ing. Martina Vařáková
Bachelor's thesis
Segmentace korporátních klientů banky
Segmentation of corporate clients in a bank
Abstract:
Předmětem této bakalářské práce je na základě analýzy potřeb korporátních klientů a vývoje ekonomiky České republiky navrhnout vhodná segmentační kritéria pro korporátní klienty banky. První dvě kapitoly shrnují podstatu segmentace, provázanost segmentace s bankovní strategií, analyzují potřeby klientů a vývoj klientské podnikatelské sféry v České republice. Na základě analýzy potřeb korporátních klientů …moreAbstract:
The purpose of this bachelore work is to define segmentation criteria for corporate clients in a bank based on analyses of corporate clients needs and Czech economy development. The first two chapters summarize principles of segmentation, segmentation in connection with bank strategy, analyse clients needs and corporate clients development in Czech republic. The possible segmentation criteria are proposed …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 5. 2007
Identifier:
https://is.muni.cz/th/abnne/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 7. 2007
- Supervisor: Ing. Miroslav Sponer, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economic Policy and Administration / Monetary System
Theses on a related topic
-
Psychologická kritéria ovlivňující segmentaci trhu
Petra Valentová -
Efektivní segmentace portfolia potenciálních zákazníků a souvislost s určenými cíly společnosti. Význam segmentace a volba kritérií segmentace dle zaměření a vize společnosti.
Markéta Dlouhá -
Segmentace zákazníků v hotelnictví
Kristýna Lagronová -
Segmentace klientů obchodní banky
Nikola Filipová -
Makroekonomická kritéria tvorby expanzní strategie univerzální banky
Jaroslav Keř -
Strategie pro malý podnik
Tereza Kachlíková -
Analýza poplatků korporátní klientely ve vybraných bankách
Alena Kašparová -
Úvěrový proces korporátního klienta v bance
Filip Pazderník