Lucie Draslarová
Bachelor's thesis
Etika v reklamě
Ethics in advertisement
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na etickou stránku reklam v České republice. Konkrétně se práce vztahuje k sexismu v reklamě. Cílem práce je porovnat názory zástupců generace X, do které spadají osoby narozené mezi lety 1965 – 1979 a plnoletých zástupců generace Z, která se týká osob narozených v letech 1995 – 2009. V teoretické části je pomocí elektronické a tištěné literatury vysvětlena základní problematika …moreAbstract:
The bachelor's thesis focuses on the ethical side of advertisements in the Czech Republic. Specifically, the work relates to sexism in advertising. The aim of the work is to compare the views of representatives of Generation X, which includes those born between 1965 and 1979, and of adult part of generation Z representatives, which covers those born between 1995 and 2004. In the theoretical part, …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Jan Huml
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Public Administration and Regional Development
Theses on a related topic
-
Etické problémy reklamy ve vztahu k dětem v agendě české Rady pro reklamu
Jana Beničáková -
Manuál pro tvorbu právně nezávadné reklamy zaměřené na děti
Michala Kislerová -
Reklama: právní regulace a etický kodex Rady pro reklamu
Markéta Marušáková -
Význam etických kodexů pro podnikovou praxi
Štěpán Roškot -
Názory na reklamu v českém dobovém tisku v letech 1945 - 1955
Nina Pecková -
Usefulness of the Czech TOP 100 companies´ codes of ethics
Margarita Pitsela -
Komparace požadavků generace X a generace Z na pracovní místa
Aneta Chalupová -
Komparace sociálních dovedností s ohledem na využívání sociálních sítí u generace X a generace Z
Šárka PECHOUŠOVÁ
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights