Segmentace trhu a vliv positioningu na chování zákazníka – Ing. Kateryna Ryzhuk
Ing. Kateryna Ryzhuk
Master's thesis
Segmentace trhu a vliv positioningu na chování zákazníka
Market segmentation and Influence of positioning upon customer’s behaviour
Abstract:
Tato diplomová práce se skládá ze dvou částí – teoretické a praktické. Teoretická část se zaměřuje na metodu STP (segmentace, targeting, positioning), její charakteristiku a podstatu. Také je tato práce věnována analýze chování zákazníků. Praktická část se zabývá analýzou konkrétní firmy a hledáním efektivních postupů při umísťování produktu firmy na trhu. Cílem diplomové práce je vyhodnocení analýzy …moreAbstract:
This thesis consists of two parts - theoretical and practical. The theoretical part focuses on the method of STP (segmentation, targeting, positioning), its characteristics and essence. Also, this thesis is devoted to analysis of customer behavior. The practical part analyzes the specific company and finding effective procedure for putting the product on the market. The aim of this thesis is to evaluate …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/zeoae/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 6. 2017
- Supervisor: Ing. Miloslav Vaňák
- Reader: PhDr. Miloslav Kafka, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketingový mix spoločnosti PAUL
Rastislav Škvarka -
Marketingová strategie a marketingový mix pro Dům umění města Brna
Eva Hájková -
Positioning vybraného výrobku
Aneta Čubíková -
Marketingový mix jako zdroj konkurenční výhody
Veronika Hybšová -
Marketingová komunikace a positioning produktu ve farmacii
Kateřina Krejčí -
Marketingový mix farmaceutického produktu
Jana GRYGAROVÁ ZENZINGEROVÁ -
Marketingový mix pro cílovou skupinu matky s dětmi do 3 let
Radka Nečasová -
Marketingový mix produktu Oltar
Klára Burdová