Bc. Monika Bartoňová

Master's thesis

Myšlení a reklama

Thinking and advertising
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na reklamu, její složky a především na souvislosti s jejím působením na lidskou mysl a chování. Teoretická část se zabývá pojmy, druhy reklamních médií a složkami, které reklama využívá, také lidským myšlením a aspekty reklamy na něj působících. Praktická část po té navazuje metodou rozhovoru, týkajícího se reklamy, konkrétní značky a závěrů z něj plynoucích.
Abstract:
This dissertation is focused on advertisement, its components and mainly on connection between human mind and behavior. The theoretical part, deals with a concepts, types of advertising media and components, which uses advertising, also human thinking and aspects of human reflecting on it. The practical part is followed by an interview concerning advertising, specific brand and results from it.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 4. 11. 2015
  • Supervisor: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
  • Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní

University of Finance and Administration

Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication