Bc. Monika Bartoňová
Master's thesis
Myšlení a reklama
Thinking and advertising
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na reklamu, její složky a především na souvislosti s jejím působením na lidskou mysl a chování. Teoretická část se zabývá pojmy, druhy reklamních médií a složkami, které reklama využívá, také lidským myšlením a aspekty reklamy na něj působících. Praktická část po té navazuje metodou rozhovoru, týkajícího se reklamy, konkrétní značky a závěrů z něj plynoucích.Abstract:
This dissertation is focused on advertisement, its components and mainly on connection between human mind and behavior. The theoretical part, deals with a concepts, types of advertising media and components, which uses advertising, also human thinking and aspects of human reflecting on it. The practical part is followed by an interview concerning advertising, specific brand and results from it.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2015
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/j4tp1/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 11. 2015
- Supervisor: Mgr. Ing. Petr Wawrosz, Ph.D.
- Reader: doc. Radim Valenčík, CSc.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Psychologie reklamy
Dominika Jungová -
Psychologie reklamy a její využití pro podporu image organizace
Jan Svoboda -
Psychologie reklamy a její využití pro image organizace
Jan Bažant -
Úloha psychologie při tvorbě reklamy
Michal Kožešník -
Psychologie reklamy - aktuální trendy
Jitka Novotná -
Aktuální trendy v oblasti psychologie reklamy
Petra Koleničová -
Design reklamy z pohledu neuromarketingu
Michaela Bohumínská -
Psychological aspects of preparation of printed advertisement
Svetlana Soloveva