Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom – Bc. David Ryška
Bc. David Ryška
Diplomová práce
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
Anotace:
Tato magisterská diplomová práce se zabývá způsoby, jimiž začínající učitelé (tj. učitelé s ještě nedokončenou profesní kvalifikací) řídí zapojení svých žáků ve výuce během hodin angličtiny jako cizího jazyka. Jejím cílem je odhalit postupy, jež začínající učitelé používají, a reakce žáků na ně. Teoretická část práce se věnuje povaze institucionálního dialogu a způsobům, kterými se projevuje v diskurzu …víceAbstract:
This Master diploma thesis deals with the ways in which novice teachers (i.e. teachers who have not yet fully completed their professional qualification) manage the participation of their learners during EFL lessons. Its goal is to uncover what practices the teachers use during fronted whole-class activities and how the learners respond to them. The theoretical part of the thesis discusses the nature …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/msey6/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 9. 2020
- Vedoucí: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová -
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
English Language Teaching at Secondary Level of Elementary Schools during the School Closure in Spring 2020
Nikola Dvořáková -
Instagram as a Tool for English Language Teaching: A Case Study of Educational Profiles
Lucie Pokorná -
The Comparison of Educational System and English Language Teaching in the Czech Republic and the Federal Republic of Germany
Dominika Navrátilová Šromová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová -
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Nikola Kupčíková