Analýza reklamních a propagačních textů – Veronika Bejdáková
Veronika Bejdáková
Bakalářská práce
Analýza reklamních a propagačních textů
Analysis of advertising and promoting texts
Anotace:
Tato práce se zabývá jazykovou analýzou reklamních textů společnosti IKEA. Po krátkém úvodu do teorie překladu, přehledu překladatelských postupů a vymezení znaků reklamního stylu je popsán koncept katalogu a jeho význam pro jazyk reklamy. Metodou komparativní analýzy je srovnána anglická a česká verze katalogu IKEA pro rok 2009, přičemž hlavní důraz je kladen na lexikálně-gramatické, konotační a syntaktické …víceAbstract:
This work deals with the linguistic analysis of the IKEA company advertising texts. After short introduction to the translation theory, the translation techniques, definition of the advertising style, concept of the catalogue and its importance in the language of advertising is described. English and Czech version of 2009 catalogue are compared using the method of comparative analysis. The main emphasis …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 13. 5. 2009
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 15. 6. 2009
- Vedoucí: Jitka Zehnalová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filologie / Angličtina se zaměřením na aplikovanou ekonomii
Práce na příbuzné téma
-
A Comparative Analysis of Two Czech Translations of John Irving's The 158-Pound Marriage
Dominika Slepánková -
Between the Novel and Film: A Comparative Analysis of F. Scott Fitzgerald's The Great Gatsby and its two Film Adaptations
Martina Žeňuchová -
Comparative Analysis of the Mabinogi and Related Medieval Welsh Texts from the Perspective of Proper Names
Lucie Vinšová -
The Comparative Analysis of Democratic Decline and Democratic Backsliding in the Czech Republic and Poland
Farman Farzaliyev -
Comparative Analysis of English Proficiency in the Czech Republic and Germany
Adam Nemrava -
Sherlock Holmes Under the Magnifying Glass: A Comparative Analysis of Two Czech Translations of Idioms in A. C. Doyle's His Last Bow
Petra Píšová -
Tracing the Impact of the Cultural Revolution on Women in Chinese Society Based on Comparative Analysis of Chosen Memoirs
Michaela Kalábová -
Linguistic Analysis of Brand and Product Names: A Contrastive Study
Jakub Schwan