Vizuální programování ve vzdělávání: taxonomie programovatelných multimédií – Bc. Pavel Konrád
Bc. Pavel Konrád
Bachelor's thesis
Vizuální programování ve vzdělávání: taxonomie programovatelných multimédií
Visual programming in education: taxonomy of programmable multimedia
Abstract:
Studie přináší taxonomii současných řešení modulárních bloků vizuálního programo-vání, obsahujících znaky nových médií. Práce mapuje nové postupy a systémy, které svojí podstatou naplňují teze Viléma Flussera ze 70. let. Vizionářské teze kombinační hry s čísly, která se stane naprostou samozřejmostí pro společnost je díky systémům vizuálního programování jejich naplněním. Studie identifikuje klíčové …moreAbstract:
The study presents a taxonomy of solutions for modular visual programming blocks containing new media features. The work maps out new methods and systems that, by their very nature, fulfill the theses of Willem Flusser from the 1970s. The visionary thesis of a combinatorial numbers game that will become commonplace for society is fulfilled thanks to visual programming systems. This study identifies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 7. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/uxopx/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2024
- Supervisor: Mgr. Tomáš Staudek, Ph.D.
- Reader: Mgr. et Mgr. Adam Franc, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Theory of Interactive Media / Theory of Interactive Media
Theses on a related topic
-
Vliv a role smartphonu na vzdělávání současnosti a budoucnosti – virtuální realita ve vzdělávání
Zdeněk Foral -
Multimedia ve vzdělávání
Jiří Holan -
Využití multimédií ve výuce fyziky na ZŠ a SŠ
Dominik Vašíček -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
Unity Toolkit for 3D Scene Recording and Reconstruction
Ján Popeláš -
Vývoj hry v Unity 3D
Martin Hotovec -
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
Interconnection of Unity Game Engine and Newgrounds Online Service
Tomáš Ježek