Pragmatická jazyková rovina dětí běžné mateřské školy – Bc. Lucie Šnoblová
Bc. Lucie Šnoblová
Bachelor's thesis
Pragmatická jazyková rovina dětí běžné mateřské školy
The pragmatic level of speech in preschool childern from regular kindergarden
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá analýzou pragmatické jazykové roviny u dětí předškolního věku v běžné mateřské škole. Práce je tvořena částí teoretickou a praktickou. V první z nich jsou vymezeny pojmy z oblasti komunikace a jazykových rovin, především roviny pragmatické. Dále jsou v ní obsaženy informace týkající se ontogeneze řeči a role mateřské školy v rozvoji komunikačních kompetencí. V praktické části …moreAbstract:
The bachelor thesis is focused on the analysis of pre-school children’s pragmatic language level in regular kindergarten. The thesis is composed of theoretical and practical part. The former defines term of communication and language levels, especially pragmatic language level. It also contains information about ontogenesis of speech and the role of the kindergarten in the development of communication …moreKeywords
komunikace verbální a neverbální komunikace komunikativní kompetence vývoj řeči jazykové roviny řeči pragmatická jazyková rovina děti předškolního věku mateřská škola communication verbal and nonverbal communication communicative competences speech development language levels of speech pragmatic language level preschool children kindergarten
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hg51k/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Petr Kopečný, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Blatná
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education - Communication Techniques
Theses on a related topic
-
Communication between the speaker and the interpreter in consecutive interpreting - what signals the speaker makes, how the interpreter can enter the process of communication, verbal and nonverbal techniques, mistakes and methods
Petra ALEXOVÁ -
Verbal and Nonverbal Manifestations of Power in U.S. Primary Election Debate
Richard Savický -
Verbální a neverbální komunikace dětí batolecího období a předškolního věku
Izabela Varga -
Informační a komunikační technologie a jejich využití u dětí a žáků s narušenou komunikační schopností
Petra Doležalová -
Pragmatická jazyková rovina dětí před nástupem povinné školní docházky
Eva Minářová -
Porovnání úrovně motorické kompetence u dětí předškolního věku
Karolína Bažantová -
Komunikační kompetence předškolních dětí v porovnání běžné mateřské školy a mateřské školy Montessori
Michaela Vojáčková -
Stanovení motorické kompetence u dětí předškolního věku
Tereza Barcalová