Výhody využití technologií virtuální reality pro architekturu – Lukáš Eis
Lukáš Eis
Bachelor's thesis
Výhody využití technologií virtuální reality pro architekturu
Advantages of using virtual reality technologies in architecture
Abstract:
Tato bakalářská práce pojednává o výhodách využití virtuální reality pro prohlídky a zobrazení architektonických modelů a projektů. Teoretická část popisuje různé druhy vizualizačních technologií určených pro architekturu, které jsou dnes používány a také historický vývoj vizualizačních technologií. Další část pojednává o hardwarových a softwarových řešeních pro tvorbu architektonických vizualizací …moreAbstract:
This Bachelor thesis is about the advantages of using virtual reality for tours and for showing architecture models and projects. Theoretical part describes different types of visualization techniques for architecture, which are used today, and the historical development of visualization techniques. Next part talks about hardware and software solutions for the creation of architectural visualizations …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 3. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Tomáš Benda
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
EIS, Lukáš. \textit{Výhody využití technologií virtuální reality pro architekturu}. Online. Bachelor's thesis. Praha: Czech University of Life Sciences Prague, Faculty of Economics and Management. 2022. Available from: https://theses.cz/id/etvbng/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Česká zemědělská univerzita v Praze, Provozně ekonomická fakultaCzech University of Life Sciences Prague
Faculty of Economics and ManagementBachelor programme:
Informatics
Theses on a related topic
-
Virtual Humans: Immersive Virtual Reality in Psychological Research
Alžběta Šašinková -
Stress exposure and self-regulation in Virtual Reality
Bojan Kerouš -
Design cyklistické přilby založené na 3D skenovaní a 3D tisku
Matěj Martínek -
Informační systém pro firmu zabývající se 3D tiskem
Daria Zabiiaka -
Návrh a vývoj 3D hry pro desktop v enginu Unity – 3D Golf
Pavel Dvoriak -
Dělení 3D modelů pro 3D tisk
Michal Čaba
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights