A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads – Lenka Pivoňková
Lenka Pivoňková
Bachelor's thesis
A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads
Abstract:
This bachelor's thesis focuses on formation of woman´s identity in the discourse of advertising. Thesis is composed of a theoretical and analytical part. The first theoretical part deals with basic fundamentals of advertising, gender identity, discourse, verbal communication, and partially discusses visual means of advertising. Second part of this thesis analyzes a research corpus. For the purposes …moreAbstract:
Bakalářská práce je zaměřena na tvorbu identity ženy pomocí reklamního diskursu. Práce se skládá z teoretické a praktické části. První, teoretická část, pojednává o reklamě, generové identitě, diskursu a v neposlední řadě o verbálním a okrajově i vizuálním obsahu reklamy. V praktické části se práce věnuje analýze reklamního korpusu. Pro účely této práce byl náhodně vybrán korpus čtyřiceti pěti celostránkových …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 6. 5. 2016
Accessible from:: 6. 5. 2016
Thesis defence
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
Pivoňková, Lenka. A Discourse Analysis: The Identity of a Woman in Ads . Zlín, 2016. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 6.5.2016
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 6. 5. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of HumanitiesBachelor programme / field:
Philology / English for Business Administration
Theses on a related topic
-
Reklama a životní prostředí: Komparativní analýza lifestylových a geografických časopisů
Adéla VYVIJALOVÁ -
Mediální diskurs vnímaný dětskými recipienty
Daniela Procházková -
Pornografie a gender: reprezentace žen v pornografickém průmyslu
Carolina Hladíková