Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi – Mgr. Pavel KAPOUN
Mgr. Pavel KAPOUN
Disertační práce
Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi
Virtual Guide through Educational Exhibitions
Anotace:
Práce se zabývá problematikou porozumění učivu v souvislostech, schopností kontextualizace a dlouhodobého zapamatování znalostí. V práci jsou navrženy zásady koherenčního modelu výuky, jehož cílem je dosažení soudržnosti (koherence) znalostí o jednotlivostech pomocí sítě sémantických vztahů. Popsána jsou teoretická východiska modelu, kterými jsou prostorové učební strategie, kooperativní vyučování …víceAbstract:
The thesis deals with three main issues: understanding of curriculum in context, the ability of contextualization and retention of knowledge in long-term memory. The work first suggests principles based on a coherence model of instruction, which aims to achieve coherence of knowledge of isolated facts through a network of semantic relationships. Then, the theoretical basis of the model is described …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2016
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 5. 9. 2016
- Vedoucí: prof. RNDr. Eva Milková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KAPOUN, Pavel. Virtuální průvodce vzdělávacími expozicemi. Ostrava, 2016. disertační práce (Ph.D.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Informační a komunikační technologie ve vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
Specifika veřejných muzeí výtvarného umění a jejich role v procesu komunikace s veřejností. Nástin situace v České republice a její srovnání s rakouským a německým prostředím.
Táňa Šedová -
Muzejní pedagogika a její využití ve vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět
Eva SULOVSKÁ -
Zážitková pedagogika a její využití v muzejní a galerijní pedagogice
Veronika OKODUWA -
Zážitková pedagogika a její využití v muzejní a galerijní pedagogice
Veronika OKODUWA -
Vývoj muzejní pedagogiky v Památníku Petra Bezruče (Představení Památníku Petra Bezruče a jeho aktivit směrem k veřejnosti a školám)
Eva SCHWANOVÁ -
Ústecká sklárna očima muzejníka aneb výstava Flaška: příprava, realizace a muzejní pedagogika
Jakub DOLEŽEL -
Jak se žilo v chalupě s doškovou střechou aneb muzejní pedagogika v praxi
Štěpánka Janštová -
Muzejní fenomén a muzejní pedagogika v prostředí Jihočeského muzea v Českých Budějovicích
Hana ŠVEJKAROVÁ