English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives – Bc. Simona Tomečková
Bc. Simona Tomečková
Bakalářská práce
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Anotace:
Táto bakalárska práca sa zaoberá modelmi prijatými vo výuke anglického jazyka. Zameriava sa na vplyv v súčasnosti obzvlášť diskutovaného konceptu angličtiny ako lingua franca na tieto modely. Touto problematikou sa zaoberá špecificky v kontexte slovenského stredoškolského vzdelávania. Cieľom tejto bakalárskej práce je skúmanie názorov a preferencií vyučujúcich na túto tému. Výskum prebiehal na slovenských …víceAbstract:
This thesis discusses models adopted in English language teaching. It focuses on the influence of the currently notably discussed concept of English as a Lingua Franca on these models. It discusses this issue specifically in the context of Slovak upper-secondary education. The goal of the thesis is to survey teachers´ perspectives and preferences on this topic. The research was conducted at Slovak …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 5. 2024
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/cqlaf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2024
- Vedoucí: PhDr. Simona Kalová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Bc. Jana Hallová
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
TOMEČKOVÁ, Simona. \textit{English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2024. Dostupné z: https://theses.cz/id/ezhg1m/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Anglický jazyk a literatura / Anglický jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová -
Effective Strategies for Integrating Media Literacy Education into English Language Teaching
Markéta Šebestová