Ctibor POKOŠ
Bachelor's thesis
Integrace dětí z dětských domovů do společnosti
Integration of children from children´s homes into society
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá integrací dětí z dětských domovů do společnosti. V teoretické části práce je věnována pozornost vývoji osobnosti dětí a jejich zařazení do dospělého života. Důraz je kladen na popis problematiky dětských domovů, včetně umísťování dětí do této institucionální výchovy a jejich odchodu ze zařízení, se zřetelem na pomoc těmto jedincům při integraci do společnosti, ať již ze strany …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the integration of children from children´s homes into society. The theoretical part is devoted to the development of the child´s personality and integration of children into the adult life. The focus of the theoretical part is on describing the topic of children´s homes, including the placement of children in the institutional care and their departure from the facility …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 2. 2017
Thesis defence
- Supervisor: PhDr. Jaroslav Zukerstein, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
POKOŠ, Ctibor. \textit{Integrace dětí z dětských domovů do společnosti}. Online. Bachelor's thesis. Ústí nad Labem: University of Jan Evangelista Purkyně in Ústí nad Labem, Faculty of Education. 2017. Available from: https://theses.cz/id/f0873m/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
POKOŠ, Ctibor. Integrace dětí z dětských domovů do společnosti. Ústí nad Labem, 2017. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakultaJAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Social pedagogy