The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks – Bc. Vítězslav Mareš
Bc. Vítězslav Mareš
Diplomová práce
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
Anotace:
Práce se zabývá tématem výuky výslovnosti v oblasti výuky anglického jazyka a zpracováním výuky výslovnosti v anglických učebnicích. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali učebnice poskytují učitelům i studentům dostatečnou oporu ve výuce výslovnosti a výukových materiálech. Práce analyzuje rozdíly mezi češtinou a angličtinou na fonetické úrovni a snaží se odhalit možné nesnáze vyplývající z těchto …víceAbstract:
The thesis investigates the issues of pronunciation teaching in the ELT field and the pronunciation tools used in ELT textbooks. The main of the thesis is to investigate, whether the textbooks provide enough tools and materials for the teachers and learners alike. The thesis investigates the differences between Czech and English on the phonetic level and provides insights into possible issues that …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nmtpy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2017
- Vedoucí: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství anglického jazyka a literatury pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
British Literature Represented in Secondary School Literature Textbooks
Nina Kravčenková -
Textbook Design for Teaching Business English at Secondary School
Pavla Němcová -
Differentiation Strategies in ELT for Pupils with Dyslexia in Czech Lower Secondary Schools
Viktorie Horyanská -
The Impact of Using Audio-Visual Media on Czech Students’ Motivation in ELT
Jakub Kotouč -
Movement and Its Impact on Czech Upper-Secondary Learners’ Retention and Engagement in the ELT Classroom
Pavlína Šefčíková -
Pull-Out Enrichment Program in ELT: Analyzing Its Benefits for Gifted Learners
Martin Štěpánek -
Cooperative (E)Learning in the Context of Czech Secondary ELT
Sabina Onderková