The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks – Bc. Vítězslav Mareš
Bc. Vítězslav Mareš
Master's thesis
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
The Evaluation of Tools Used for Pronunciation Teaching in ELT Textbooks
Anotácia:
Práce se zabývá tématem výuky výslovnosti v oblasti výuky anglického jazyka a zpracováním výuky výslovnosti v anglických učebnicích. Hlavním cílem práce je zjistit, zdali učebnice poskytují učitelům i studentům dostatečnou oporu ve výuce výslovnosti a výukových materiálech. Práce analyzuje rozdíly mezi češtinou a angličtinou na fonetické úrovni a snaží se odhalit možné nesnáze vyplývající z těchto …viacAbstract:
The thesis investigates the issues of pronunciation teaching in the ELT field and the pronunciation tools used in ELT textbooks. The main of the thesis is to investigate, whether the textbooks provide enough tools and materials for the teachers and learners alike. The thesis investigates the differences between Czech and English on the phonetic level and provides insights into possible issues that …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 23. 5. 2017
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/nmtpy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2017
- Vedúci: PhDr. Kateřina Tomková, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Development of Listening Skills with a Focus on Phonological Awareness: Theory and Practice
Michaela Čechová -
British Literature Represented in Secondary School Literature Textbooks
Nina Kravčenková -
Textbook Design for Teaching Business English at Secondary School
Pavla Němcová -
The Approach to Learners Diagnosed with dyslexia in ELT
Andrea Hanáčková -
English as a Lingua Franca and Models Adopted in ELT in Slovak Upper-Secondary Schools: Teachers' Perspectives
Simona Tomečková -
Representation of Ethnic Minorities of Anglophone Countries in Selected ELT Textbooks Used in Czech Grammar Schools
Eliška Bencová -
The Use of the Communicative Teaching Method in ELT at Czech State and Language Schools
Markéta Bojanovská -
Using English Educational Magazines in ELT - Gate and RR
Jana Jízdná