Vzdělávání a podpora žákyně se specificky narušeným vývojem řeči v běžné ZŠ – Bc. Barbora Staníková
Bc. Barbora Staníková
Bachelor's thesis
Vzdělávání a podpora žákyně se specificky narušeným vývojem řeči v běžné ZŠ
The Education and Support of Pupil with Specifically Disturbed Speech Development at Regular Primary School
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku specificky narušeného vývoje řeči – vývojové dyfázie. Je rozdělena na teoretickou a empirickou část. V teoretické části je použita metoda analýzy studijních materiálů a literatury. Teoretická část je rozčleněna na dvě kapitoly. První kapitola se věnuje vývoji dětské řeči obecněa druhá kapitola již přímo otázce vývojové dysfázie z hlediska terminologie a …moreAbstract:
Topic of this bachelor work is specifically disturbed development of speech – developmental dysphasia. The work is splitted into theoretical part and practical part. Analysis of study materials and literature is used for teoretical part. The teoretical part is divided into three chapters. First chapter describes speech development in general and second chapter is focused specifically on developmental …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 12. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sht2i/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 2. 2011
- Supervisor: PhDr. Barbora Chleboradová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
STANÍKOVÁ, Barbora. \textit{Vzdělávání a podpora žákyně se specificky narušeným vývojem řeči v běžné ZŠ}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2010. Available from: https://theses.cz/id/f29kd4/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Žák se specificky narušeným vývojem řeči a specifickými poruchami učení
Barbora Aujezdská -
Rozvoj komunikační kompetence u dětí se specificky narušeným vývojem řeči
Martina Kaderková -
Integrace dětí se specificky narušeným vývojem řeči z pohledu logopeda speciálně pedagogického centra
Michaela Mlynárová -
Diagnostika komunikačních kompetencí žáků se specificky narušeným vývojem řeči na prvním stupni základní školy
Marína Štibrányiová -
Specificky narušený vývoj řeči z pohledu ruské logopedické praxe
Radka Tumová -
Specificky narušený vývoj řeči z pohledu klinického logopeda
Barbora Valchářová -
Realizace logopedické intervence u dětí s opožděným a specificky narušeným vývojem řeči v mateřské škole
Vanda Špičková -
Využití psychomotoriky v rámci podpory vývoje žáka se specificky narušeným vývojem řeči
Marie Misařová