Adéla Hlaváčková
Bachelor's thesis
Greenwashing v odvětví kosmetiky
Greenwashing in Cosmetics Industry
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou greenwashingu v kosmetickém průmyslu s důrazem na skin-care produkty a schopností generace Z rozlišit greenwashing od green marketingu. Práce začíná teoretickým rámcem, který definuje greenwashing a green marketing a zkoumá jejich historii, aspekty a dopady na spotřebitele. Dále se zaměřuje na vztah generace Z ke skin-care kosmetice, s ohledem na rostoucí …moreAbstract:
This thesis examines the issue of greenwashing in the cosmetics industry with a focus on skin-care products and the ability of Generation Z to differentiate between greenwashing and green marketing. The thesis begins with a theoretical framework defining greenwashing and green marketing, exploring their history, aspects, and impact on consumers. It further delves into the relationship between Generation …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://vskp.vse.cz/eid/92398
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2024
- Supervisor: Přemysl Průša
- Reader: Viktorie Šenkárčin
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/92398
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme:
Mezinárodní obchod
Theses on a related topic
-
Online Marketing in Cosmetics Industry
Alexandra Zrubecká -
Communication strategies in blogs focusing on natural cosmetics products
Jana KLÍMOVÁ -
Purchasing Behaviour of Generation Z within Cosmetics Industry in the Czech Market
Veronika Medková -
Marketing Strategy of Cosmetics Industry in China
Shu Chen -
Minoritní suroviny živočišného původu pro kosmetický průmysl
Karel Polách -
Green Marketing Strategies of the Turkish Dairy Industry in Marmara Region
Giontza Giolouts Chousein -
Green marketing a greenwashing v oděvním průmyslu
Lucie Pánková -
Zelený marketing v odevnom priemysle a jeho vplyv na zákaznícke rozhodovanie
Eva Švecová