Literární dílo a jeho uchopení ve výuce literatury na českých středních školách s přihlédnutím k historickému kontextu – Bc. Petra Antalová
Bc. Petra Antalová
Diplomová práce
Literární dílo a jeho uchopení ve výuce literatury na českých středních školách s přihlédnutím k historickému kontextu
Teaching literary works and its development in the historical context of Czech secondary education
Anotace:
Magisterská diplomová práce si klade za cíl objasnit vznik a proměny výuky literatury na českých středních školách. Pozornost je taktéž věnována historickému kontextu vývoje maturitní zkoušky a dalším aspektům spojených s tímto tématem jako jsou literární kánon a čtenářské preference. Z hlediska současné výuky literatury budou zkoumány a porovnány pedagogické přístupy a rámcový vzdělávací program. …víceAbstract:
The thesis aims to explicate the origin and the development of literature teaching in Czech secondary education. It also puts focus on the historical context of the graduation examination development and other associated aspects such as the literary canon and readers’ preferences. Pedagogical approaches and the state education framework are examined and analyzed in terms of current methods of instruction …víceKlíčová slova
didaktika českého jazyka a literatury česká literatura české školství čtenářská gramotnost kánon literatury literatura maturitní zkouška pedagogika rámcový vzdělávací program reforma školství státní maturita světová literatura školní osnovy učebnice literatury didactics of Czech language and literature Czech literature Czech education reading literacy literary canon literature graduation exam pedagogy education program framework educational reform state graduation world literature school curriculum literature textbooks
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 17. 5. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/l9b29/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 6. 2019
- Vedoucí: Mgr. David Balarin
- Oponent: PhDr. Aleš Filip, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
ANTALOVÁ, Petra. \textit{Literární dílo a jeho uchopení ve výuce literatury na českých středních školách s přihlédnutím k historickému kontextu}. Online. Diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta. 2019. Dostupné z: https://theses.cz/id/f3cxh4/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro střední školy / Učitelství estetické výchovy pro střední školy
Práce na příbuzné téma
-
Využití didaktických her v hodinách českého jazyka pro žáky sluchově postižené integrované na základních školách Usage of didactics games in the lesson of the Czech language for pupils with hard of hearing who are integrated at the basic schools
Sylva PŘIKRYLOVÁ MARCEKOVÁ -
Regency Era culture versus Modern Indian culture: A Study through Jane Austen’s Pride and Prejudice and Persuasion and Uzma Jalaluddin’s Ayesha at Last
Sukriti Gautam -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Foreign Language Anxiety Among Students of English and Literature and the Effect of Synchronous Classes
Kristýna Navrátilová -
Desková hra "Krycí jména" jako didaktická pomůcka ve výuce českého jazyka
Michaela Vařbuchtová -
Využití Českého národního korpusu ve výuce českého jazyka
Žaneta ZEMANOVÁ -
Slovní druhy v didaktice českého jazyka na 1. stupni ZŠ
Lenka DIERZÉ -
Integrovaná výuka českého jazyka a literatury na základě románu P. Soukupové Klub divných dětí
Anna Kovalská