Bc. Lenka Bělašková

Bachelor's thesis

I giochi di parole negli slogan pubblicitari

The use of puns in advertising
Abstract:
This bachelor thesis deals with the use of puns in advertising texts and its impact on consumer. In the theoretical part I focus on description of linguistic means which are frequently utilized in advertisig campaigns. In the practical part I carried out the analysis of the selected advertising texts, based on findings from the theoretical part.
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na použití slovních hříček v reklamních sloganech a jejich vlivem na spotřebitele. V teoretické části se zabývám popisem jazykových prostředků, které jsou nejčastěji v reklamních kampaních využívány. V praktické části jsem provedla analýzu vybraných reklamních sloganů na základě poznatků z praktické části.
 
 
Language used: Italian
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 12. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 2. 2015
  • Supervisor: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Zuzana Šebelová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta