Ako marketingové aktivity ovplyvňujú stravovacie návyky u detí – Jela Lipková
Jela Lipková
Bachelor's thesis
Ako marketingové aktivity ovplyvňujú stravovacie návyky u detí
Jak marketingové aktivity ovlivňují stravovací návyky u dětí
Abstract:
Tato bakalářská práce si klade za cíl zjistit, jaký vliv na děti mají marketingové aktivity, a to hlavně reklama, při tvorbě stravovacích návyků. Teoretická část této práce se zabývá marketingovou komunikací a jednotlivými typy komunikačních nástrojů. Dále se zaměřuje na nejznámější komunikační nástroj, a to reklamu, a její vlivem na děti. V teoretické části se také zabývá spotřebitelským chováním …moreAbstract:
This bachelor thesis aims to determine what is the impact of marketing activities on children, especially advertising, by creating the eating habits. The theoretical part deals with marketing communications and particular types of marketing communication tools. Further it focuses on the most famous communication tool, advertising and its effect on the children. In the theoretical part also deals with …moreAbstract:
Táto bakalárska práca si kladie za cieľ zistiť, aký vplyv na detí majú marketingové aktivity, a to hlavne reklama, pri tvorbe stravovacích návykov. Teoretická časť tejto práce sa zaoberá marketingovou komunikáciou a jednotlivými typmi komunikačných nástrojov. Ďalej sa zameriava na najznámejší komunikačný nástroj, a to reklamu, a jej vplyvom na detí. V teoretickej časti sa taktiež zapodieva spotrebiteľským …more
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 2. 2011
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/28161
Thesis defence
- Date of defence: 30. 6. 2011
- Supervisor: Monika Ryšavá
- Reader: Bohumír Štědroň
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/28161
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Ekonomika a management / Podniková ekonomika a management
Theses on a related topic
-
Vliv seberegulace a motivace na změnu stravovacích návyků
Michaela Čurillová -
The Czech Cuisine and Eating Habits from the Nutritional Point of View in the Socialism versus Now
Spillerová Spillerová -
Eating habits among consumers between 20-30 years in Slovak Republic and Spain
Lenka Kališová -
Current American Eating Habits
Petra ŠMÍDOVÁ -
Hodnocení výživových zvyklostí u hráčů fotbalového klubu SK Viktoria Ledvice. Evalution of eating habits at players of footbalteam SK Viktoria Ledvice.
Jan PTÁČNÍK -
Advertising Targeted to Children on Russian Market
Elizaveta Marchenko -
The language of advertising addressed at parents and children
Lenka MARTINKOVÁ -
Reklama a ochrana dětí
Nicole Plánková