Kateřina Součková

Doctoral thesis

O možnostech vnímání divadelního díla

The Ways of Reception of Theatre Performance

Anotácia:
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi divákova vnímání divadelního díla, se zvláštním důrazem na prozkoumávání diváka coby „aktivního spolutvůrce“. Vychází přitom z kombinované metodologie uměleckého výzkumu a divadelně-teoretických přístupů, které zde primárně reprezentuje teorie duálního vnímání J. Etlíka, kognitivně-teatrologické uvažování B. McConachieho a koncept „diváka jako spolutvůrce …viac
Abstract:
This dissertation focuses on various possibilities of audience perception of theatrical works, with an emphasis on exploring the audience as an "active co-creator." It is based on a combined methodology of artistic research and theater-theoretical approaches, primarily represented by J.Etlík's theory of dual perception, B. McConachie's cognitive-theatrical thinking, and E.F. Lichte's concept of the …viac
 

Kľúčové slová

kognitivní teatrologie

Kľúčové slová

konceptuální teatrologie

Kľúčové slová

vnímání uměleckého díla

Kľúčové slová

duální vnímání

Kľúčové slová

divák jako spolutvůrce
 
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2023

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 13. 9. 2023
  • Vedúci: Alice SJÖSTRÖM KOUBOVÁ
  • Oponent: Miroslav BALLAY

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 11. 10. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Doctoral programme / odbor:
Dramatická umění / Teorie a praxe divadelní tvorby

Práce na příbuzné téma