Kateřina Součková

Doctoral thesis

O možnostech vnímání divadelního díla

The Ways of Reception of Theatre Performance

Abstract:
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi divákova vnímání divadelního díla, se zvláštním důrazem na prozkoumávání diváka coby „aktivního spolutvůrce“. Vychází přitom z kombinované metodologie uměleckého výzkumu a divadelně-teoretických přístupů, které zde primárně reprezentuje teorie duálního vnímání J. Etlíka, kognitivně-teatrologické uvažování B. McConachieho a koncept „diváka jako spolutvůrce …more
Abstract:
This dissertation focuses on various possibilities of audience perception of theatrical works, with an emphasis on exploring the audience as an "active co-creator." It is based on a combined methodology of artistic research and theater-theoretical approaches, primarily represented by J.Etlík's theory of dual perception, B. McConachie's cognitive-theatrical thinking, and E.F. Lichte's concept of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 6. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 9. 2023
  • Supervisor: Alice SJÖSTRÖM KOUBOVÁ
  • Reader: Miroslav BALLAY

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 11. 10. 2023 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Doctoral programme / field:
Dramatická umění / Teorie a praxe divadelní tvorby

Theses on a related topic