O možnostech vnímání divadelního díla – Kateřina Součková
Kateřina Součková
Disertační práce
O možnostech vnímání divadelního díla
The Ways of Reception of Theatre Performance
Anotace:
Tato disertační práce se zabývá různými možnostmi divákova vnímání divadelního díla, se zvláštním důrazem na prozkoumávání diváka coby „aktivního spolutvůrce“. Vychází přitom z kombinované metodologie uměleckého výzkumu a divadelně-teoretických přístupů, které zde primárně reprezentuje teorie duálního vnímání J. Etlíka, kognitivně-teatrologické uvažování B. McConachieho a koncept „diváka jako spolutvůrce …víceAbstract:
This dissertation focuses on various possibilities of audience perception of theatrical works, with an emphasis on exploring the audience as an "active co-creator." It is based on a combined methodology of artistic research and theater-theoretical approaches, primarily represented by J.Etlík's theory of dual perception, B. McConachie's cognitive-theatrical thinking, and E.F. Lichte's concept of the …víceKlíčová slova
kognitivní teatrologieKlíčová slova
konceptuální teatrologieKlíčová slova
vnímání uměleckého dílaKlíčová slova
duální vnímáníKlíčová slova
divák jako spolutvůrce
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 6. 2023
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/18472
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 9. 2023
- Vedoucí: Alice SJÖSTRÖM KOUBOVÁ
- Oponent: Miroslav BALLAY
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 11. 10. 2023 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaDoktorský studijní program / obor:
Dramatická umění / Teorie a praxe divadelní tvorby
Práce na příbuzné téma
-
Převedení dramatického díla divákům se specifickými potřebami
Dominika Němcová