The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools – Bc. Matouš Straka
Bc. Matouš Straka
Master's thesis
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
The L2 Motivational Self System Among Adult Czech Learners of English at Private Language Schools
Anotácia:
Tato diplomová práce zkoumá motivaci vzorku 91 dospělých studentů učících se anglicky v soukromých jazykových školách v Brně. Pro sběr dat byl použit dotazník adaptovaný z Taguchi et al. (2009). Cílem této práce je určit validitu a reliabilitu adaptovaného dotazníku a zjistit, zda může být původní studie replikována na vzorku, který má výrazně odlišné demografické charakteristiky. Instrument byl testován …viacAbstract:
This diploma thesis explores the L2 motivation of a sample of 91 adult Czech learners of English studying at private language schools in Brno. The data were collected with a questionnaire adapted from Taguchi et al. (2009). The aim of the thesis is to determine the validity and reliability of the adapted instrument, and ascertain whether the original study can be replicated on a sample which has significantly …viacKeywords
angličtina jako cizí jazyk motivace k učení se cizího jazyka jazyková škola dospělí studenti kvantitativní výzkum explorační faktorová analýza korelační analýza ANOVA lineární regrese English as a foreign language learning L2 motivation language school adult learners quantitative research exploratory factor analysis correlation analysis linear regression
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 12. 8. 2020
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ucrtf/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2020
- Vedúci: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Jitka Sedláčková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Extramural English as a Path to English Language Learning
Radka Tlustošová -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
English as a marketing tool in a non-English speaking environment - a case study of Ikea
Polina Rachkova -
Language Propaedeutics: Designing Activities to Prepare Young Learners for Foreign Language Learning
Dominika Slabá -
The Role of Music in Second Language Learning and Second Language Acquisition
Radka Tlustošová