Občanská veřejnost a diskurzivní etika jako ideály výchovy k občanství – David SEDLÁČEK
David SEDLÁČEK
Bakalářská práce
Občanská veřejnost a diskurzivní etika jako ideály výchovy k občanství
Public sphere and discourse ethics - civic education ideal
Anotace:
Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a praktickou.V části teoretické přibližuje vznik a vývoj občanské veřejnosti v západní Evropě i v českých zemích. Dále se snaží objasnit problematiku sociálních hnutí a postihnout rozdíl mezi tzv. starými a novými. Následuje část věnovaná některým teoriím nových sociálních hnutí, komunikativní etice a na ni navazující etice diskurzivní. Praktická část se …víceAbstract:
The thesis consist of two parts, theoretical and practical. The theoretical part describes origin and evolution of public sphere in Western Europe as well as in the Czech countries. Further, it tries to explain problems of social movements and formulate the difference between so-called old and new ones. The next part deals with some theories of new social movements, comunication ethics and a follow …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 4. 2013
Zveřejnit od: 26. 4. 2013
Obhajoba závěrečné práce
Citační záznam
Jak správně citovat práci
SEDLÁČEK, David. Občanská veřejnost a diskurzivní etika jako ideály výchovy k občanství. Brno, 2013. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií
Plný text práce
Právo: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 26.4.2013
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 26. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studiíPlny text prace je k dispozici v elektronicke podobe
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně
Fakulta humanitních studiíBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Sociální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Významy a užití pojmu občanská společnost
Martin Voráč -
Vliv spirituality Hnutí fokoláre na výchovu dětí školního věku (6-15 let) v rodinách tohoto hnutí
Tereza PETRÁŠOVÁ -
Výchova dětí a prožívání mateřství v hnutí Hare Krišna z pohledu oddaných matek
Anna SESTŘENKOVÁ -
Humanistické hnutí - výchova k aktivnímu nenásilí
Pavel Smetana -
Hudební výchova v alternativních školách - ZŠ Montessori a ZŠ Waldorfská
Martina Mádrová -
Ženské hnutí na Benešovsku a činnost Pavly Moudré v 1. polovině 20. století<br>
Lenka Syslová -
Úloha hnutí Brontosaurus při vzdělávání mladé generace
Josef Červinka