Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace – Bc. Anzhelika Khaustova
Bc. Anzhelika Khaustova
Master's thesis
Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace
Globalization and advertisement strategies: advantages and disadvantages of standardization and adaptation
Abstract:
Procеsy globalizacе a modеrní tеchnické prostředky nеustále poskytují nеjrůznější způsoby manipulace s lidským vědomím a myslí. Globální imagе značky se dnеs již většinou zakládá na stеjných univerzálních apelech aplikovatelných po cеlém světě v téměř nеzměněné podobě. Standardizované markеtingové stratеgie postavеné na předpokladu, že světový trh sе stává stále více homogеnním ve svých potřеbách a …moreAbstract:
Processes of globalization and modern technical means constantly provide various ways of manipulation with human consciousness and thought. Global brand's image is nowadays usually based on same universal appeals which can be applied all around the world almost in an unchanged form. Standardized marketing strategies based on a presumption, that the world marketing is becoming more and more homogeneous …moreKeywords
Globalizace globální trhy zahraniční trh hyperkonkurenční prostředí konkurenční výhoda strategie standardizace strategie adaptace média image značky focus groups kvalitativní výzkum generace Z. Globalization global market international market hypercompetitive environment competitive advantage standardization strategies adaptation strategies mass media brand image quantitative research generation Z.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2017
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/ljqde/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2017
- Supervisor: Mgr. Dagmar Sieglová, M.Ed.
- Reader: PhDr. Ladislava Knihová, MBA
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KHAUSTOVA, Anzhelika. \textit{Marketingové strategie v období globalizace: výhody a nevýhody standardizace a adaptace}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2017. Available from: https://theses.cz/id/fcs6lx/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Adaptace distribuční strategie v mezinárodním prostředí
Petr Bulíř -
Adaptace komunikační strategie v mezinárodním prostředí
Veronika Nosková -
Quantitative marketing research
Mark Ratilla -
Gender Aspects in Marketing Strategies
Mariia Kabanova -
Corporate Social Responsibility as a Competitive Advantage for International Companies
Markéta Dlouhá -
Corporate Social Responsibility - Competitive Advantage for Companies Operating in an International Environment
Karolína Dolejšová -
Effective Recruiting as a Competitive Advantage
Gulden Zhumasheva -
Innovation and Creativity as a Source of Competitive Advantage
Olga Grashchenkova