Bc. Barbora Kabelková
Master's thesis
Projektová výuka matematiky na ZŠ
Project lessons in mathematics at lower secondary school
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje na projektovou výuku ve vyučování matematiky na základní škole. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část se věnuje popsání vývoje projektové výuky, vymezuje její znaky a porovnává výhody a nevýhody projektů. Zabývá se propojeností s Rámcově vzdělávacím programem a začleněním projektů do výuky matematiky. Praktická část zahrnuje návrhy a realizace projektů. V práci …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on project-based learning in mathematics teaching at lower secondary school. The thesis is divided into two parts. The theoretical part describes the development of project-based learning, defines its characters and compares the advantages and disadvantages of projects. It deals with the interconnection of the Framework Curriculum and the integration of projects into mathematics …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/yak50/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: RNDr. Břetislav Fajmon, Ph.D.
- Reader: Mgr. Irena Budínová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics / Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Implementing the PRINCE2 Project Management Method in an Existing Project Environment
Anastasia Sudakova -
Cultivating Language Learning: The Effectiveness of Experiential and Project-Based ESL Learning in an Agricultural Setting
Jason Monroe Helmer -
Analysis of project methods and their implementation in a project
Karolína SLABÁ -
Dramatizace jako metoda výuky ruského jazyka a její možnosti využití ve výuce
Aneta Bajková -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil -
Teaching English Using TPR Method
Veronika Šigutová -
Princip hry v umění a ve výtvarné pedagogice (hra jako metoda a forma výuky)
Jana Ovčáčková -
Výuková metoda "Filosofie pro děti" Možnosti využití filosofie ve výuce žáků 4. a 5. třídy ZŠ
Kristýna Jarošová