Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana – Lubomír Ballek
Lubomír Ballek
Diplomová práce
Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana
Dramaturgy and Screenplay from the Perspective of the Work of the Cinematographer
Anotace:
Tato diplomová práce je úvahou o tom, kde stojí v tvůrčím procesu kameramana a režiséra hraného filmu slovo „dramaturgie“ a jak tito tvůrci pracují s filmovým scénářem. První kapitola je obecnějším zamyšlením nad těmito pojmy z pohledu kameramana Martina Štrby. Druhá kapitola se zabývá přeměnou literárního scénáře do filmu Knoflíkáři (Zelenka, 1997) z perspektivy kameramana filmu Mira Gábora. Třetí …víceAbstract:
This Master’s thesis is a reflection on where the term „dramaturgy“ stands within the creative processes of the cinematographers and directors of the feature films, and how they work with screenplays. The first chapter presents a more general contemplation by the cinematographer Martin Strba on dramaturgy and screenplay within his creative process. The second chapter looks at the transformation of …víceKlíčová slova
kameramaniKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
filmová dramaturgieKlíčová slova
filmová scenáristikaKlíčová slova
práce režiséraKlíčová slova
analýzy filmových dělKlíčová slova
práce kameramana
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2021
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/15207
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 29. 9. 2021
- Vedoucí: Petr KOBLOVSKÝ
- Oponent: Jiří MACÁK
Citační záznam
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 16. 3. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaMagisterský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Kamera
Práce na příbuzné téma
-
Eticismus Beryse Gauta a analýzy vybraných děl sovětské kinematografie
Ivo Antonov -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině (strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Názvy filmových děl v ruštině a češtině(strukturně-sémantická a sociolingvistická analýza)
Ilona Šikulová -
Sémiotická analýza vybraných děl z žánru fashion film
Anežka Horová -
1. Teoretická část: Pozorovatelský realismus v díle Cristiana Mungia - analýza filmového stylu. 2. Praktická část: Audiovizuální dílo nebo tematický soubor audiovizuálních děl, délka minimálně 20 min., režie.
Jan Kolář -
Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachna
Zdeňka Petrová -
Filmová a seriálová zpracování románu Mistr a Markétka Michaila Bulgakova
Marie Stará -
Filmová adaptace povídky Valerie a týden divů
Kristýna Vaňková