Lubomír Ballek

Diplomová práce

Dramaturgie a filmový scénář z perspektivy práce kameramana

Dramaturgy and Screenplay from the Perspective of the Work of the Cinematographer

Anotace:
Tato diplomová práce je úvahou o tom, kde stojí v tvůrčím procesu kameramana a režiséra hraného filmu slovo „dramaturgie“ a jak tito tvůrci pracují s filmovým scénářem. První kapitola je obecnějším zamyšlením nad těmito pojmy z pohledu kameramana Martina Štrby. Druhá kapitola se zabývá přeměnou literárního scénáře do filmu Knoflíkáři (Zelenka, 1997) z perspektivy kameramana filmu Mira Gábora. Třetí …více
Abstract:
This Master’s thesis is a reflection on where the term „dramaturgy“ stands within the creative processes of the cinematographers and directors of the feature films, and how they work with screenplays. The first chapter presents a more general contemplation by the cinematographer Martin Strba on dramaturgy and screenplay within his creative process. The second chapter looks at the transformation of …více
 

Klíčová slova

kameramani

Klíčová slova

filmoví režiséři

Klíčová slova

filmová dramaturgie

Klíčová slova

filmová scenáristika

Klíčová slova

Švankmajer Jan 1934-

Klíčová slova

práce režiséra

Klíčová slova

analýzy filmových děl

Klíčová slova

Štrba Martin 1961-

Klíčová slova

Gábor Miro 1962-

Klíčová slova

práce kameramana
 
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 29. 8. 2021

Obhajoba závěrečné práce

  • Obhajoba proběhla 29. 9. 2021
  • Vedoucí: Petr KOBLOVSKÝ
  • Oponent: Jiří MACÁK

Citační záznam

Plný text práce

Právo: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:
  • Soubory jsou od 16. 3. 2022 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. Knihovna