Vnímaní vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy – Bc. Veronika Sedláková
Bc. Veronika Sedláková
Bakalářská práce
Vnímaní vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy
Perception of Educational Trajectory by Former Montessori Elementary School Students.
Anotace:
Tato bakalářská diplomová práce Vnímání vzdělávací dráhy absolventy Montessori základní školy se zabývá schopností adaptace studentů při přechodu do tradiční školy, jejich začlení do kolektivu, zvládání učiva v návaznosti na předchozí způsob výuky a jejich pohled na přínos studia v Montessori škole. Teoretická část práce se zaměřuje na Marii Montessori a její pedagogický systém. Dále na jednotlivé …víceAbstract:
This bachelor diploma thesis, Perception of Educational Trajectory by Former Montessori Elementary School Students, deals with the students' adaptability in the transition to traditional schools, their integration into the collective, their mastery of the curriculum in relation to their previous way of teaching and their view on the benefits of studying in a Montessori school. The theoretical part …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 7. 2022
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/v2w0q/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 24. 1. 2023
- Vedoucí: Mgr. Katarína Rozvadská
- Oponent: Mgr. Roman Švaříček, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
English Language Teachers’ Adaptation To Online Teaching During and After the Covid Outbreak
Ivo Schmid -
Le contraste juif en France de l'entre-deux-guerres et sous le régime de Vichy dans l'oeuvre d'Irene Némirovsky et son adaptation cinématographique
Lucie Korábková -
Organizational Forms in ELT: Their Influence on Development of Teamwork in the Context of Waldorf and Traditional Primary School
Zuzana Skalická -
Alternative ways of assessment at elementary school
Lucie Novotná -
Toastmasters as alternative approach to preparation for school leaving examination.
Anna Ziklová -
The Montessori Method in the Teaching of English in a Czech Montessori School: A Case Study
Anna Kulišťáková -
Teaching English as a second language at a Montessori school
Marie Šimková -
Montessori-Pädagogik und Unterricht des Deutschen als Fremdsprache
Klára Vepřeková