Podoby angažované poezie 20. a 21. století a její didaktické využití – Marie KONEČNÁ
Marie KONEČNÁ
Diplomová práce
Podoby angažované poezie 20. a 21. století a její didaktické využití
Forms of engaged poetry of the 20th and 21st century and its didactic use
Anotace:
Diplomová práce zkoumá různé podoby angažované poezie z 50. let, 80. let 20. století a 21. století. Zabývá se literární scénou i politicko-společenskou situací daného období. Dále nabízí různé definice pojmu angažovanost a angažovaná poezie. Vybrané sbírky analyzuje a interpretuje. V komparaci děl porovná angažovanost jako prvek vyskytující se různorodě ve struktuře děl. Didaktická část nabízí jednu …víceAbstract:
This diploma thesis investigates different types of politically engaged poetry from the 50s and 80s of the 20th century and the 21st century. It describes the state of literature, politics and society of the selected period. It also offers different definitions of activism and politically engaged poetry. The thesis analyzes and interprets selected poetry. Furthermore, it compares activism as a varied …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 8. 4. 2022
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 5. 2022
- Vedoucí: doc. Mgr. Ing. Radomil Novák, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
KONEČNÁ, Marie. Podoby angažované poezie 20. a 21. století a její didaktické využití. Ostrava, 2022. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro 2. stupeň základních škol / Český jazyk - Výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
Současná česká poezie pro děti a mládež se zaměřením na analýzu a interpretaci básnické tvorby Daniely Fischerové
Viktorie ŠTOCHLOVÁ -
Současná česká poezie v dílnách čtení pro 2. stupeň ZŠ a střední školy
Aneta Hauznerová -
Motivické dichotomie ve vybraných sbírkách současné české spirituální poezie
Markéta Mátlová -
Současná česká poezie pro děti předškolního věku
Klára ČÁPOVÁ -
Současná česká poezie pro děti předškolního věku a její využití v práci učitelky MŠ
Ivana PAVLÍKOVÁ -
Současná česká poezie pro děti
Renáta UHLÍŘOVÁ -
Metafory a nové slovníky současné české poezie
Libor STANĚK -
Průniky estetické výchovy a výuky české poezie 20. století na středních školách – metodické listy
Michal Beredzas