Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice – PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
Doctoral thesis
Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice
Analysis of Teaching Process in Elementary Schools Practical in the Czech Republic
Abstract:
Disertační práce je zaměřena na analýzu vyučovacího procesu na základních školách praktických v České republice, se zaměřením na vyučovací metody, formy a prostředky. Teoretická část disertační práce charakterizuje mentální postižení a přístupy ke vzdělávání žáků s mentálním postižením z teoretického hlediska. Empirická část disertační práce obsahuje dva výzkumné projekty. První výzkumný projekt je …moreAbstract:
The dissertation thesis deals with the analysis of teaching process in elementary schools practical in the Czech Republic, focusing on teaching methods, forms and resources. The teoretical part describes a mental disability and approaches to teaching pupils with mental handicap from a theoretical point of view. The empirical part includes two research projects. First research project is focused on …moreKeywords
Lehké mentální postižení vzdělávání žáků s lehkým mentálním postižením základní škola praktická vyučovací proces vyučovací metody vyučovací formy vyučovací prostředky. Mild mental handicap education of pupils with mild mental handicap elementary school practice teaching process teaching methods teaching forms teaching resources.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 10. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fxppd/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 11. 2011
- Supervisor: prof. PaedDr. Miroslava Bartoňová, Ph.D.
- Reader: doc. PaedDr. Petr Franiok, Ph.D., prof. PhDr. Marie Vítková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
CHALOUPKOVÁ, Soňa. \textit{Analýza vyučovacího procesu v základních školách praktických v České republice}. Online. Doctoral theses, Dissertations. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2011. Available from: https://theses.cz/id/fhwbnj/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationDoctoral programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Teaching English to children with mild mental retardation
Eva Janečková -
Teaching English to Lower Secondary School Children with Mild Mental Handicap
Hana VESELÁ -
Sociokulturní a jazykový handicap ve vzdělávání romských žáků na 2. stupni základní školy
Jarmila Jonášová -
Výzkum postojů vybraných skupin žáků ke společnému vzdělávání žáků s handicapem
Jitka SVOBODOVÁ -
Perspektivy ve vzdělávání žáků s handicapem.
Andrea SABOLOVÁ -
Využití metody VOKS při vzdělávání žáka s kombinovaným postižením
Petra Orságová -
Přístupy k žákům s lehkým mentálním postižením a přidruženým syndromem poruchy pozornosti s hyperaktivitou
Nikola Suchánková -
Postavení žáků s lehkým mentálním postižením v kolektivu žáků v zařízení s nařízenou ústavní nebo ochrannou výchovou
Ladislav Nachlinger