Etienne Malec

Master's thesis

Digital Marketing and Social Media in a Crowd Funding Campaign

Digitalni marketing a social media v "crowd-funding" kampani.
Abstract:
Cílem práce je zanalyzovat klíčové faktory pro úspěch v digitálním marketingu na kampaně používající crowdfunding platformy , zda tento přístup může ovlivnit jedince k investování do projektu. Co se týká struktury práce , nejprve pojednávám o kořenech crowdfundingu; popisuji různé typy platforem a v jakém kontextu se používají. Ve druhé a třetí části ukazuji, jak crowdfunding podporuje podnikatelské …more
Abstract:
The goal of this thesis is to investigate the key success factors in the digital marketing approach used for campaigns done on crowdfunding platforms, and how it will change influence the decisions of the crowd to invest in a project. Regarding the structure of this thesis, we will firstly explain in details what are the roots of the crowdfunding, describe the different type of platforms and in which …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 11. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 17. 2. 2014
  • Supervisor: Petr Král
  • Reader: Miroslav Karlíček

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/42076