Bc. Nela Schülerová
Bachelor's thesis
Etické limity reklamy
Ethical Limits in Advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etickými limity v reklamě. V teoretické části popisuje vznik etiky, názory filozofů od antiky až po moderní společnost a rozebírá reklamu, její historii, funkce a cíle. Dále se práce věnuje už samotné právní regulaci a samoregulaci, jejíž základní institucí je Rada pro reklamu. V praktické části, za pomoci analýzy dříve zrušených reklam, zjišťuji, jak jsou daná pravidla …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with ethical limits in advertisement. The theoretical part describes development of ethics, the main opinions of philosophers from antiquity to a modern society and it is focused on advertisement, its history, functions and targets. The second part is about the legal regulation as well as the self-regulation of The Advertising Council. In the practical part I analyze some …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/qumji/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 6. 2012
- Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
- Reader: Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Institucionalizovaná etická samoregulace reklamy – komparativní analýza stížností v ČR a v sousedních zemích
Kristýna Bendová -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Zuzana Jurčíková -
Právo proti nekalé soutěži a samoregulace reklamy
Marek Harok -
Etická samoregulace reklamy v České republice a na Slovensku
Natalie Trčková -
Samoregulace reklamy ve vztahu k dětskému publiku jako součást CSR vybrané firmy
Pavlína Jirků -
Etická samoregulace reklamy na alkoholické nápoje v České republice
Jitka SOUČKOVÁ -
Reklama - právní úprava a samoregulace v ČR a SR
Alena Bláhová -
Reklama na hranici etiky
Eliška Karešová