Bc. Nela Schülerová

Bachelor's thesis

Etické limity reklamy

Ethical Limits in Advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá etickými limity v reklamě. V teoretické části popisuje vznik etiky, názory filozofů od antiky až po moderní společnost a rozebírá reklamu, její historii, funkce a cíle. Dále se práce věnuje už samotné právní regulaci a samoregulaci, jejíž základní institucí je Rada pro reklamu. V praktické části, za pomoci analýzy dříve zrušených reklam, zjišťuji, jak jsou daná pravidla …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with ethical limits in advertisement. The theoretical part describes development of ethics, the main opinions of philosophers from antiquity to a modern society and it is focused on advertisement, its history, functions and targets. The second part is about the legal regulation as well as the self-regulation of The Advertising Council. In the practical part I analyze some …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2012
  • Supervisor: prof. Ing. František Zich, DrSc.
  • Reader: Mgr. Vladimír Ješko, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní