Diana Hnátková
Master's thesis
Srovnání makro- a mikroinfluencer marketingu
The comparison of macro and microinfluencer marketing
Abstract:
Práce se zabývá srovnáním makro a mikroinfluencer marketingu jak na teoretické, tak i praktické rovině. Cílem je oba typy influencerů porovnat, odhalit kvalitu a formu jejich výstupů při spolupráci se značkami. Teoretická část vychází z online marketingu a zasazení influencer marketingu do tohoto oboru. Následně je rozebrán influencer marketing samotný, jeho vývoj, komunikační kanály, influenceři a …moreAbstract:
The diploma thesis focuses on the comparison of macro and microinfluencer marketing on both - the theoretical and practical levels. The ultimate goal is to compare both types of influencers and to reveal the quality and form of their outputs when collaborating with brands. The theoretical part consists of online marketing and the involvement of influencer marketing in this field. Subsequently, the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 8. 9. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76961
Thesis defence
- Date of defence: 13. 6. 2019
- Supervisor: Eva Kašparová
- Reader: Aneta Novosadová
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76961
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Suggested Improvements of Instagram Brand Communication for Czech Airlines
Tereza Bártová -
Brand building s využitím sociálních sítí
Petr Novák -
Instagram: Exploration of Visual Brand communication & Transformational advertising
Oluwaseun Adekola Fasanya