Bc. Ladislav Medřický
Bachelor's thesis
Finanční analýza vybraného podniku
Financial analyse of selected company
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá finanční analýzou Plzeňského Prazdroje, a.s. K tomuto účelu využívám technické analýzy dat z účetních výkazů za roky 2001 -2006. Využívám konkrétně poměrových ukazatelů, které porovnávám také s oborovými průměry. Dále pro komplexní posouzení finanční situace podniku využívám výběr několika ukazatelů sestavených pomocí matematických metod do určitého modelu. Výsledkem …moreAbstract:
This bachelor theses deals with financial analyse of Plzeňský Prazdroj, a.s. For this purpose is used technical data analyse of years 2001 – 2006. I use concretely ratio analysis, also compared with subject average. Further I use sampling of several indexes, compilated by mathematical method into exact model, to give komplex judgement of company’s situation. Output of these tests is ranking selected …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2008
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/a19ak/
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2008
- Supervisor: Ing. Mgr. Jaromír Tichý, MBA
- Reader: Ing. David Smetánka, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Management and Corporate Finance
Theses on a related topic
-
Financial analysis of INDITEX
Aizada Kalmahan -
Analýza vhodnosti Altmanova Z score pro hodnocení gastopodniků v ČR.
Andrea Výborná -
Altman Z-score in CEE region - Useful tool or outdated theory?
Marcell Heisz -
Finanční a strategická analýza Škoda Auto, a.s. vycházející z let 2012-2017 a zhodnocení potenciálních rizik pro českou ekonomiku
Josef Rückl -
Marketingový mix Pilsner Urquell
Denisa DRMOTOVÁ -
Vnímání značky Pilsner Urquell mladými spotřebiteli
Agáta Procházková -
Analýza komunikační strategie společnosti Pilsner Urquell a.s.
Tereza Rybářová -
Plzeňské pivovarnictví a nástup značky Pilsner Urquell v meziválečném období 1918 - 1939
Adéla Vlčková