Alexandra Štefanisková

Bachelor's thesis

Pozícia českých módnych značiek na domácom a zahraničnom trhu

Pozice českých módních značek na domácím a zahraničním trhu
Abstract:
Předložená bakalářská práce se zabývá postavením českých módních značek na domácím a zahraničním trhu. Jejím cílem je pomocí vnější analýzy zkompletovat profily identit vybraných značek a posoudit jejich umístnění na trhu s módou. Práce je členěna do třech kapitol. Teoretická část se zabývá marketingovým pojetím značky, jejím složením a vlastnostmi. Rovněž vymezuje specifika značky v módním průmyslu …more
Abstract:
This bachelor thesis focuses on the position of Czech fashion brands on the domestic and foreign markets. Its aim is to complete profiles of the selected brands using external analysis and to describe their position on the fashion market. The thesis is divided into three chapters. The theoretical part deals with a marketing concept of a brand as such, its components, and features. It also defines specificities …more
Abstract:
Predložená bakalárska práca sa zaoberá postavením českých módnych značiek na domácom a zahraničnom trhu. Jej cieľom je pomocou vonkajšej analýzy skompletizovať profily identít vybraných značiek a posúdiť ich umiestnenie na trhu módy. Práca je členená do troch kapitol. Teoretická časť sa zaoberá marketingovým poňatím značky, jej zložkami a vlastnosťami. Taktiež vymedzuje špecifiká značky v módnom priemysle …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 22. 5. 2017
  • Supervisor: Vladimíra Khelerová
  • Reader: Zdeněk Vojtíšek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/69440