Irena Teprtová

Master's thesis

Klamavá reklama u rychloobrátkového zboží

Misleading advertising and FMCG
Abstract:
První teoretická část je rozdělena na čtyři kapitoly. První kapitola se týká hospodářské soutěže, druhá kapitola regulace reklamy v české legislativě a komunitárním právu, třetí kapitola popisuje soukromoprávní úpravu klamavé reklamy, veřejnoprávní úpravu klamavých obchodních praktik a etickou úpravu reklam. Čtvrtá kapitola charakterizuje FMCG. Druhá část je praktická a analyzuje jednotlivé reklamy …more
Abstract:
The theoretical part is divided into four chapters. The first chapter deals with competition, the second chapter is about Czech law advertising regulation and about Community law. The third chapter describes misleading advertising and the fourth chapter deals with FMCG. The practical part analyzes current ads. The first chapter describes the method of analysis. The second chapter deals with use of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 10. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 9. 2010
  • Supervisor: Martin Boháček
  • Reader: Milan Postler

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/24749

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo