Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu – Bc. Klára HAPKOVÁ
Bc. Klára HAPKOVÁ
Master's thesis
Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu
The use of conceptual metaphors in Czech advertising discourse
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá využitím tzv. konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. První kapitola teoretické části je věnována reklamě a jejím charakteristickým rysům. Druhá kapitola je zaměřena na teorii metafory a seznamuje čtenáře blíže s kognitivní lingvistikou a také s jedním z objektů jejího zájmu, konceptuální metaforou. V praktické části práce jsou pak prezentovány výsledky …moreAbstract:
This diploma thesis deals with so-called conceptual metaphors' use in the Czech advertising discourse. The first section of the theoretical part is devoted to advertising and characteristic features of advertising. The second section concentrates on theory of metaphor and introduces readers to cognitive linguistics and one of its objects of interest, conceptual metaphor. In the practical part of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 1. 2013
Accessible from:: 11. 1. 2013
Thesis defence
- Supervisor: doc. PaedDr. Bohumila Junková, CSc.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HAPKOVÁ, Klára. \textit{Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu}. Online. Master's thesis. České Budějovice: University of South Bohemia in České Budějovice, Faculty of Philosophy. 2013. Available from: https://theses.cz/id/fnjakd/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
HAPKOVÁ, Klára. Využití konceptuálních metafor v českém reklamním diskurzu. Č. Bud., 2013. diplomová práce (Mgr.). JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 11.1.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 11. 1. 2013 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: JIHOČESKÁ UNIVERZITA V ČESKÝCH BUDĚJOVICÍCH, Filozofická fakultaUNIVERSITY OF SOUTH BOHEMIA IN ČESKÉ BUDĚJOVICE
Faculty of PhilosophyMaster programme / field:
Philology / Czech studies
Theses on a related topic
-
Analýza textu na obalech kosmetických výrobků pro pleť
Lada ČERNOHOUSOVÁ -
Persuaze a jazyk reklamy: Analýza tiskových reklamních textů
Štefan Sitáni -
Clustering jako pomocný nástroj tvorby reklamního/PR textu
Monika Maříková -
Kreativita v reklamě - Analýza reklamní kampaně se zaměřením na text
Kateřina Cagalová -
Reklamní text v cestovním ruchu (lázeňství) - lingvopragmatická analýza v rusko-českém srovnávacím plánu
Stanislava VOJTÍŠKOVÁ -
Jazyk reklamního textu
Irena Kratochvílová -
Anglicismy v ruských reklamních textech
Eva Maťová -
Vyjadřování prostorových vztahů v češtině (valenčně-kognitivní analýza)
Ruth Konvalinková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights