Umění, kýč a estetickovýchovné vzdělávání žáků – Bc. Lucie FRANCOVÁ
Bc. Lucie FRANCOVÁ
Diplomová práce
Umění, kýč a estetickovýchovné vzdělávání žáků
The Art, the Kitsch and the Aesthetic Education
Anotace:
Cílem této diplomové práce je charakterizovat pojmy kýč, trivialita, brak a jejich odraz v literatuře. Autorka se pokusí vymezit typické znaky nekvalitní literatury, které lze nalézt v titulech určených dětským recipientům. Tato specifika se pak pokusí uplatnit i na dvou známých českých časopisech pro děti. Podle RVP se zaměří na prostor, který je na základních školách věnován estetické výchově. Krátce …víceAbstract:
The aim of this thesis is to characterize the concepts kitsch, triviality, trash and their reflection in literature. The author will try to define the typical features of low-quality literature that can be found in titles intended for children´s recipients. She will also try to apply these specifics to two well-known Czech children´s magazines. According RVP she will focus on the space that is devoted …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 1. 4. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Olga Kubeczková, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
FRANCOVÁ, Lucie. Umění, kýč a estetickovýchovné vzdělávání žáků. Ostrava, 2020. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakultaOSTRAVSKÁ UNIVERZITA
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství českého jazyka pro 2. stupeň ZŠ - Učitelství občanské výchovy pro 2. stupeň ZŠ
Práce na příbuzné téma
-
Islámské umění jako téma estetické výchovy a muzejní a galerijní edukace
Kristýna Rendlová -
Rozvoj osobnosti a umělecké identity prostřednictvím praktického a dlouhodobého působení estetické výchovy
Kateřina Veselá -
Dramatická výchova a její postavení v systému vzdělávání - Antické Řecko a Řím - návrh metodického listu pro základní a gymnaziální vzdělávání
Markéta Capizzi -
Průniky estetické výchovy a výuky české poezie 20. století na středních školách – metodické listy
Michal Beredzas -
Poselství výšivky v současném umění a ve výchově uměním (aspekty výšivky a její kulturní a společenský přesah)
Daniela Mikulášková -
Kýč jako imanentní součást brakové literatury?
Kateřina Táborská -
Na pomezí filmového braku. Případová studie filmových adaptací červené knihovny se Zdenou Sulanovou
Tomáš Janota -
Kýč v literatuře s ohledem na autorskou intenci
Barbora Vávrová