Michael Kostolný

Master's thesis

Stratégia e-shopov s potravinami - komparácia prístupov

Strategie e-shopů s potravinami - komparace přístupů
Abstract:
Tato práce se zaměřuje na tři největší e-shopy působící na českém online trhu s potravinami. Jejím cílem je na základě komparace těchto e-shopů identifikovat a navrhnout klíčové metriky pro zákazníky při volbě nakupování potravin přes internet a následně posoudit, zda je možné aplikovat tyto metriky i při expanzi do zahraničí. Prvním vedlejším cílem práce je definovat profil typického zákazníka e-shopu …more
Abstract:
This thesis focuses on the three largest e-shops operating on the Czech online grocery market. Based on a comparison of these e-shops, its goal is to identify and design key metrics for customers in case of online grocery shopping and consequently assess whether these metrics can be applied to international expansion. The first secondary goal of the thesis is to define the profile of a typical customer …more
Abstract:
Táto práca sa zameriava na tri najväčšie e-shopy pôsobiace na českom online trhu s potravinami. Jej cieľom je na základe komparácie týchto e-shopov identifikovať a navrhnúť kľúčové metriky pri voľbe nakupovania potravín cez internet a následne posúdiť, či je možné aplikovať tieto metriky aj pri expanzii do zahraničia. Prvým vedľajším cieľom práce je definovať profil typického zákazníka e-shopov s potravinami …more
 
 
Language used: Slovak
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 6. 2020

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2021
  • Supervisor: Alena Filipová
  • Reader: Jiří Zeman

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/82956